Om het aanpassingsvermogen van bedrijven te vergroten, klantgerichter, innovatiever en wendbaarder te maken, gebruiken we een heleboel creativiteit, de juiste mindset, veel stiften, post-its en een aantal tools. Hieronder staat er een aantal genoemd en kort beschreven. Wil je meer weten of een workshop op locatie? Neem contact met me op!

Playing Lean

 Playing Lean is een spel waarbij je een startup naspeelt en spelenderwijs leert wat daarbij komt kijken. De nieuwe versie is gebaseerd op Running Lean van Ash Maurya en het Value Proposition Canvas van Alexander Osterwalder. 

 

brainstorm

Door middel van een goed gefaciliteerde brainstorm kunnen we op een creatieve, energieke en inspirerende wijze ontzettend veel nieuwe ideeën en mogelijke oplossingen bedenken. Het is hierbij ontzettend belangrijk dat we met een open vizier, door een roze bril kijken en ons nergens in laten beperken. 

business model canvas

Het businessmodel canvas is een framework opgebouwd uit 9 bouwstenen dat op een hele praktische, visuele en overzichtelijke wijze inzicht geeft in de structuur van een bedrijf. Met de tool kan je jouw eigen businessmodel beter begrijpen en aanpassen of nieuwe modellen ontwerpen en implementeren.

Scrum / agile

 Wanneer de omgeving steeds sneller verandert moet je daar ook in de snelheid van het leveren van jouw dienst of product op kunnen aanpassen. Wij helpen bedrijven bij het wendbaarder organiseren. 

value propositon canvas

Het value proposition canvas geeft inzicht in de behoeftes van klanten en hoe je hierop het beste kan inspelen door klanten blij te maken en pijnpunten weg te nemen.

Stip op de horizon

Een stip op de horizon geeft richting en zorgt voor de juiste mindset. Het geeft aan welke ambitie je als bedrijf naar de toekomst toe hebt. Op basis van die stip kan je de bedrijfsstrategie voor de nabije toekomt bepalen en begrijpelijk en duidelijk communiceren. 


klantarena

Klantgerichtheid begint bij de klant. Wat vinden jouw klanten nou eigenlijk echt belangrijk? En wat vinden ze van jouw product of dienstverlening? Optimaliseer jouw waardepropositie en businessmodel op basis van de input van klanten. 

missie & visie

Als bedrijf wil je het probleem van een klant oplossen en waarde toevoegen. Hier zit vaak een overtuiging achter. Iets waar je goed in bent, waar je naar de toekomst een beeld bij hebt en dat je belangrijk vindt. 

innovatie improvisatie

Wanneer je alles hetzelfde blijft doen als dat je gisteren hebt gedaan weet je één ding zeker: morgen verandert er niets. Wanneer je wilt veranderen moet je starten  met out-of-the-box denken en jezelf buiten de gebaande paden begeven. Deze workshop geef ik samen met een bevriende comedian.


storytelling

Vertel het verhaal van jouw bedrijf en deel op een inspirerende wijze kennis en informatie met jouw doelgroep. 

lean canvas

Het lean canvas is gebaseerd op het het business model canvas en bestaat ook uit 9 bouwstenen. Het verschil zit in de focus. Deze tool gebruik je niet voor bestaande business maar voor nieuw te beginnen business.

OGSM

OGSM staat voor objectives, goals, strategies en measures. Het wordt ook wel een businessplan op 1 A4 genoemd omdat het in één oogoplslag laat zien waar je naar toe wilt en hoe je dat gaat doen. Ideaal uit te werken en te gebruiken op een iteratieve manier: kleine beheersbare en planbare stappen. Ook erg geschikt om de strategie te delen met werknemers.